Capítol 1

Propostes literàries

Capítol 2

Propostes culturals

Capítol 3

Amb les mans

Capítol 4

#Uneixtealverd

Castellano

Parlo com el riu
Jordan Scott i Sidney Smith

Més informació

Què succeeix quan les paraules es queden encallades i arrelen dins de la teva boca cada vegada que intentes parlar? Potser és necessari un canvi de perspectiva perquè les paraules flueixin. Això és el que viu el protagonista de Parlo com el riu: «Em desperto cada matí envoltat pels sons de les paraules. Paraules que no soc capaç de dir.». Un dia, el seu pare el ve a buscar a l’escola, i junts caminen per la vora d’un riu, des d’on observen com l’aigua oneja, forma remolins i s’estavella contra les roques. Allà, amb l’ajuda del seu pare, el petit trobarà la seva pròpia veu i descobrirà que el riu també tartamudeja. No és una cura mà-gica, però quan les paraules se li presenten difícils, només ha de pensar en la força del riu per sentir-se millor. El poeta canadenc Jordan Scott ha escrit, des de la seva pròpia experiència, un llibre poderós, amb un llenguatge poètic que destil·la autenticitat per descriure el que se sent com a quequeig, però també per a qualsevol nen que se senti sol o incapaç d’encaixar. Les aquarel·les de Sydney Smith embolcallen el lector en una barreja d’emocions: des de l’ansietat claus-trofòbica d’una aula, en què es converteix en el centre d’atenció sense desitjar-ho, fins a la bellesa commovedora del centelleig sobre l’aigua.

La meitat evanescent
Britt Benett

Més informació

La Stella i la Desiree, dues bessones idèntiques, decideixen fugir de Mallard, una comunitat negra de Louisiana que, generació rere generació i mitjançant matrimonis mixtos, intenten fer cada vegada més clar el color de la seva pell. Al cap d’uns anys una d’elles viu a Califòrnia fent-se passar per blanca, mentre que l’altra ha tornat a Mallard amb la seva filla, fosca com el carbó. Tot i la distància i les mentides que les separen, les seves vides i les de les seves filles es tornaran a creuar.

La meitat evanescent és una exploració lluminosa sobre el pes dels orígens i com repercuteixen en les nostres decisions, desitjos i expectatives. Una novel·la absorbent, provocativa, brillant i propera al voltant de la família i les relacions.

Per què tornaves cada estiu
Belén López Peiró

Més informació

Per què tornaves cada estiu és una novel·la, però també una denúncia. Un relat polifònic on l’autora reconstrueix la història d’un abús patit en l’adolescència per part d’un familiar, un home armat i poderós que no va tenir cap objecció a destrossar la infància de la seva neboda. Belén López Peiró converteix la seva experiència en una obra literària i política i escriu amb valentia sobre allò que diuen que ens hauria de fer vergonya explicar. Alhora, fuig del victimisme amb el qual s’acostuma a carregar les dones que han estat agredides. L’autora inicia un judici contra el seu agressor, bregant contra totes les dificultats que li posa el sistema judicial, i explica a tots els seus parents i veïns els fets ocorreguts, obligant-los així a veure el que tant els costava d’acceptar. L’edició original a l’Argentina ha venut 9.000 exemplars i ara arriba en català amb una traducció de Bel Olid. Belén López Peiró, va néixer a la Ciudad de Buenos Aires el 1992. És llicenciada en Ciències de la Comunicació per la Universitat de Buenos Aires (UBA). Coordina tallers d’escriptura No Ficció amb perspectiva de gènere. Per què tornaves cada estiu és la seva primera novel·la publicada.

Las señoras de la fresa
Chadia Arab

Més informació

Aquesta obra, a través de les entrevistes amb temporeres marroquines de la província de Huelva i amb responsables del programa de migració circular establert entre el Marroc i Espanya, analitza els engranatges d’aquest programa, pensat per a respondre a les necessitats de mà d’obra en el camp espanyol i regular els fluxos migratoris entre el Marroc i la Unió Europea, però en el qual les dones són les grans oblidades: unes emigrants d’“utilitzar y tirar”, com ho expressa una de les temporeres.

El Evangelio según María Magdalena
Cristina Fallarás

Més informació

“Jo María, filla de Magdala, anomenada “la Magdalena”, he arribat a aquesta edat en la qual ja no temo al pudor. Jo, María Magdalena, encara conservo la fúria que em va enfrontar i m’enfronta a la idiotesa, a la violència i al ferro que imposen els homes sobre els homes, els homes contra les dones.

Deixo constància aquí dels extraordinaris successos dels quals vaig ser testimoni. La meva decisió és ferma. Jo vaig conèixer al Natzarè. Vaig ser l’única que mai es va separar del seu costat. No és vanitat. És així. M’assec a relatar tot això perquè es comprengui el seu final i esborrar tanta mentida. Res serà narrat en va.””

Cristina Fallarás escriu en aquestes pàgines l’Evangeli segons María Magdalena. És el retrat feminista, valent i sensual d’una dona lliure, el paper de la qual en la fundació del cristianisme ha estat esborrada per l’Església. És hora de combatre la versió del patriarcat, perquè el seu muntatge ha resultat devastador. Amb la veu de la Magdalena tot es comprèn. Qui va multiplicar els pans i els peixos? Existeixen els miracles?

Revancha
Kiko Amat

Més informació

Kiko Amat ha escrit una novel·la violenta i vertiginosa, absolutament addictiva, que parla de venir del lloc equivocat, de delinqüència, de ràbia i reparació, d’amor i venjança. Un llibre indòcil, ple de vulgaritat i bellesa, dolor i humor, alhora que escrit amb la màxima adrenalina.

Amador és el conseller i número dos de la facció criminal de Lokos, el grup ultra del FC Barcelona. Extorsionen, peguen pallisses, mouen droga i destrueixen bandes enemigues. El seu kapo és Alberto Cid, àlies el Cid, un psicòpata sense ànima ni escrúpols. Amador i el Cid, llegendaris skinheads neonazis del gol sud durant els vuitanta i noranta, van ser inseparables durant anys, fins que alguna cosa els va distanciar. Amador implica molts secrets, i el major d’ells és la seva homosexualitat, que de sortir a la llum li costaria la vida. El seu pare, antic delinqüent i llegenda local, està greument malalt, i la seva agonia obre cicatrius d’infància que Amador creia tancades.

La deseada
Maryse Condé

Més informació

“La deseada” és una exploració valenta i sense prejudicis dels orígens més enllà de les confidències familiars, les mitges veritats, la llibertat i l’amor, guanyadora del prestigiós Prix Carbet de la Caraïbe en 1997. Un relat poderós de Maryse Condé, Premi Nobel Alternatiu 2018 i un referent excepcional de la literatura contemporània en llengua francesa.

Què succeeix quan s’ha de créixer enmig del dolor i la falta d’identitat? Com es pot viure en el misteri i la inquietud de no tenir una història per explicar? En La deseada Maryse Condé respon a aquestes preguntes a través del relat de tres generacions de dones illenques unides per la força de la sang, els abusos i la violència. Aquesta novel·la és també el viatge que inicia Marie-Noëlle des de Guadalupe fins a França, passant pels EUA, per unir les peces del puzle de la seva individualitat, deixant a un costat les versions de la seva mare Reynalda, la seva àvia Nina i la seva nodrissa Ranélise. Amb maternitats no desitjades i homes de dubtosa moral, La Desitjada respon a un crit particular: només des de la invenció d’un llenguatge propi es comença a viure.

La vida en juego. La realidad a través de lo lúdico
Anait Games

Més informació

Es pot pensar en el videojoc com un mer entreteniment, però hi ha una altra manera de veure’l: com a dispositius que reflecteixen el nostre món i reconfiguren la manera en què el veiem. Aquest llibre se centra en aquest reflex, examinant el què títols molt populars (des de Call of Duty fins a Persona 5) o molt de nínxol (des de Yume Nikki fins a The *Graveyard) ens diuen sobre el nostre món, les nostres societats i la nostra manera de relacionar-nos. Multitud de punts de vista es complementen i retroalimenten en aquesta col·lecció d’assajos signats per alguns dels noms més destacats de la crítica i l’acadèmia en parla hispana, i que exploren com els videojocs breguen amb el duel, el trauma o l’alteritat; com (re)presenten la protesta de carrer, les diferents realitats culturals o la implantació de les noves tecnologies; o què ens intenten dir sobre la història i la manera en què ens relacionem amb ella.

El videojoc és entreteniment, per descomptat, però també és una disciplina artística que es relaciona, de forma tan activa com qualsevol altra, amb la nostra realitat, modelant-la. En aquest llibre es poden trobar anàlisis minucioses d’algunes de les maneres en què ocorre això.

Inclou textos de Sébastien Genvo, Antonio César Moreno, Guillermo Paredes-Otero, Daniel Escandell Montiel, Mario García Mora, Alberto *Venegas, Elena Cortés Alonso, Tomás Grau de Pablos, Roldán García-Párraga, Rocío Serna-Rodrigo, Ramón Méndez González, Adrián Suárez, Paula Sánchez Felíu, Deborah López, Alejandro Gómez Miguel, Daniel Calderón Gómez, Xandra Garzón, Ana María Belmonte Jiménez, Alicia García Avilés i Natalia Flores.

Harvey
Emma Cline

Més informació

El #MeToo narrat des del cap de Harvey Weinstein. El retorn d’Emma Cline amb una peça de cambra punyent, divertida i pertorbadora. Vint-i-quatre hores abans que es faci pública la sentència del seu judici, en Harvey es lleva de matinada, suat i inquiet, en una casa de Connec­ticut que li han deixat. Se sent ple de confiança, tanmateix: això és Amèrica, i a Amèrica no es condemna la gent com ell. Han intentat ensorrar la seva reputació, però no ho han aconseguit, i avui el destí li indicarà com pot acabar de restaurar-la. Aquella cara que li sembla tan familiar, la del veí del costat, resulta ser la de l’escriptor Don DeLillo, i en Harvey ja veu els llums de neó: White Noise, la novel·la inadaptable per antono­màsia transformada finalment en pel·lícula; una aliança perfecta entre ambició i prestigi al servei del seu retorn. Però les hores van passant i en Harvey comença a percebre esquerdes cada cop més fondes en la confiança amb què s’ha llevat.

Hamnet
Maggie O’Farrell

Més informació

Un dia d’estiu de l’any 1596, una nena de Stratford-upon-Avon, un poble a prop de Londres, torna de l’escola cansada, amb febre, mal de cap i poques ganes de jugar amb el seu germà bessó, el Hamnet. Angoixat, ell busca per tota la casa algú que pugui ajudar-los, però no hi troba ningú. La mare, un esperit lliure i excèntric, és al jardí on cultiva plantes medicinals, a més d’un quilòmetre de distància, vigilant els ruscos d’abelles. El pare és a Londres, treballant al teatre, i la germana gran i l’àvia han anat al poble a comprar. Cap és conscient de la tragèdia que s’està desfermant a casa seva.

Hamnet és la història d’una dona feréstega i el seu xoriguer, del fill d’un guanter que fuig de la vida que li tocava per casar-se amb la dona que estima i dedicar-se a la seva passió, el teatre, i del fill de tots dos, que no passarà mai a la història però donarà títol a una de les obres de teatre més cèlebres de tots els temps. I, al cor de tot plegat, el retrat lluminós i vivíssim d’un matrimoni poc convencional, del vincle indestructible entre dos germans bessons i del dolor d’una pèrdua irreparable, devastadora i tristíssima.

Tàndem
Maria Barbal

Més informació

Des que es coneixen, l’Elena i l’Armand intentaran desfer-se de tot allò que els té atrapats i recuperar l’espontaneïtat i l’alegria del present. S’adonaran que tenen dret a canviar, a mirar el món de manera diferent de com ho havien fet durant anys, a estimar-se a si mateixos. En definitiva, a concedir-se la llibertat de viure plenament.

Tàndem és una història sobre la felicitat. No pas la que ens promet un viatge meravellós, ni tan sols la d’escoltar «T’estimo», sinó la que ens anima a pedalar acompanyats i a aconseguir-ne una de més profunda i duradora. Una novel·la deliciosa que explora la capacitat humana de bandejar els pensaments i els fets rutinaris i deixar-se portar per la vida.

L’aigua que vols
Víctor Garcia Tur

Més informació

La Marie Tremblaypierre aprofita la bonança de l’estiu quebequès per organitzar una trobada familiar a l’antic xalet de vacances. L’excusa de celebrar el setanta-sise aniversari es forçada, però les filles i el fill no s’hi capfiquen: rememorar els banys al llac i reviure la infantesa els sembla una bona idea per retrobar-se al cap de tant de temps. Hi duen les famílies respectives, o el que en queda, però també els seus secrets, les seves vivències i, sobretot, els silencis de les coses que no es van dir quan tocava.

Una extraordinària novel·la sobre la família, els records, la infantesa perduda i la identitat guardonada amb el Premi Sant Jordi.

La amistad de dos gigantes
Miguel Delibes i Francisco Umbral

Més informació

Quan Miguel Delibes es va convertir en el director del Nord de Castella tenia la ferma voluntat de modernitzar el periodisme espanyol dels anys seixanta, i ho va aconseguir amb l’ajuda d’una generació de periodistes entre els quals es trobava un jove Francisco Umbral. Mentor i alumne, pare i fill: la relació d’aquests dos grans noms de la literatura espanyola va traspassar les barreres de l’admiració literària per a convertir-se en una amistat que no faria sinó consolidar-se al llarg de les seves vides.

Gràcies a la lectura d’aquestes gairebé tres-centes cartes escrites durant sis dècades i reunides en una edició a càrrec d’Araceli Godino i Luciano López, el lector coneixerà el document més íntim i que millor testifica el desenvolupament i la consolidació d’una amistat sincera en la qual tots dos escriptors van compartir reflexions literàries, confidències personals i l’evolució de dos estils literaris que, encara que oposats, es van alimentar l’un a l’altre. Una influència que va deixar una petjada inesborrable en la seva obra.

Ales de plata
Camilla Lackberg

Més informació

La Faye gaudeix del poder i l’estatus que sempre havia desitjat. Revenge, la seva empresa de cosmètics, és una corporació d’èxit internacional, i ella viu una vida exuberant a Itàlia amb la seva filla, envoltada dels luxes que s’ha guanyat amb el seu esforç. Però quan la nova sucursal de Revenge és a punt d’implantar-se als Estats Units, una amenaça s’abraona sobre l’empresa i Faye torna a Estocolm per prendre, un cop més, les regnes del seu destí. Amb l’ajuda d’un grup de dones seleccionades meticulosament per passar a l’ofensiva, Faye es posarà en peu de guerra per preservar allò que li pertany.

La segona entrega de la sèrie Revenge, protagonitzada per la Faye, és un thriller excepcional sobre fins on està disposada a arribar una dona per defensar la pròpia dignitat i la de la seva família. Una història de venjança, traïció, violència i redempció que absorbeix el lector com només Camilla Läckberg és capaç de fer-ho.

«Aquella debilitat passatgera, en què la Faye havia volgut llançar la tovallola i fugir de tot, s’havia esvaït. No havia estat propi d’ella. La Faye mai no es donava per vençuda. Sempre tornava el cop.»

Consumits pel foc
Jaume Cabré

Més informació

L’Ismael no ha tingut una infantesa gens fàcil, però ha aconseguit estudiar i es guanya la vida com a professor de llengua i literatura. Un dia, per atzar, es retroba amb una antiga veïna i a poc a poc comencen a intimar, fins que una altra trobada aparentment casual, ara amb el conserge de l’institut on treballa, porta l’Ismael a una situació límit, de conseqüències traumàtiques. Recuperar la memòria i aconseguir treure l’entrellat dels fets en què es troba atrapat serà una tasca difícil, que la traça de Jaume Cabré combina magistralment amb la peripècia d’un petit senglar que té tirada a distreure’s i a pensar més del compte.

A Consumits pel foc els ingredients indispensables de la narrativa de Cabré s’hi troben administrats amb mà mestra: una història subjugadora, uns personatges amb clarobscurs inquietants i sorpreses d’alt voltatge literari que fan de la lectura un plaer irresistible.

Una mujer no muere jamás
Elisa Beni

Més informació

Quins potents fils poden lligar una dona anònima de postguerra amb una jove periodista recent divorciada del segle XXI?

Aquesta és la història de dues dones o, potser, de totes les dones. La nova novel·la d’Elisa Beni ens trasllada al Madrid franquista de postguerra en una història plena de secrets que reivindica el paper de les dones en l’època més recent i convulsa de la història d’Espanya. Lara, des d’un Madrid frenètic i prepandèmic, es llança en cerca d’explicacions sobre la vida de la dona que va morir al pis que acaba de llogar i que va ser trobada momificada deu anys més tard. Buscant una explicació a aquesta vida aparentment plena de solitud, probablement busca les claus del seu propi futur. En aquest camí d’investigació retrospectiva, que gairebé frega l’obsessió, descobrirà la corrent profunda que uneix el destí de les dones de totes les èpoques.

El país dels altres
Leïla Silmani

Més informació

«És una gran novel·la sobre la descolonització, sobre la incomprensió i la intolerància.» – France InterEl 1944, la Mathilde, una jove alsaciana, s’enamora de l’Amine Belhaj, un oficial marroquí que lluita a l’exèrcit francès. Acabada la Segona Guerra Mundial, la parella es trasllada a Meknès a l’interior del Marroc. Mentre l’Amine s’escarrassa perquè una finca de terra pedregós comenci a donar fruit, la Mathilde se sent més i més ofegada pels costums i el clima inclement del país: aïllada a la finca, amb dos fills petits, pateix la desconfiança que inspira per ser estrangera, per ser dona, per ser catòlica. Al llarg dels deu anys que abraça la novel·la, la tensió social i política anirà creixent subtilment, fins que,, al 1955, el Marroc es troba al caire de la independència. Amb l’anterior novel·la, Una dolça cançó (Premi Goncourt 2016), Slimani va triomfar en més de cinquanta països. Ara, l’enorme ambició d’El país dels altres (primer volum d’una trilogia), la consolida entre els millors escriptors del planeta, amb una energia emotiva, una comprensió de l’ànima humana i una habilitat narrativa de primer ordre.

Transbordo en Moscú
Eduardo Mendoza

Més informació

Les aventures de Rufo Batalla semblen encaminar-se a la tranquil·litat quan contreu matrimoni amb una rica hereva, però no aconsegueix oblidar el príncep Tukuulo i a la seva exquisida esposa. L’agitada transició política espanyola ha donat pas a una prosperitat econòmica que sembla destinada a no tenir fi. Mentrestant, la caiguda del mur de Berlín culmina un procés de transformació que presagia el daltabaix de l’URSS, i de sobte el que semblava una bogeria, la conquesta del regne de Livonia, es torna possible.

Sempre per raons alienes a la seva voluntat, Rufo Batalla viatja a Londres, Nova York, Viena o Moscou i s’enfronta a situacions insòlites, obligat a exercir papers que mai hauria triat. Però quan descobreix que el servei d’intel·ligència soviètic camina darrere del príncep, Rufo s’adonarà que la vida familiar i la d’agent secret no són fàcils de compaginar.

Assisteix el lector als fenòmens socials de l’etapa final del segle XX a través de la impagable mirada d’un Rufo Batalla dividit entre una plàcida existència i el seu compromís amb el pretendent a un tron d’opereta. Res de quant li succeeix, no obstant això, li fa perdre el componiment. La fi de segle presagia canvis irreversibles, però sempre quedaran algunes certeses: la fe en la raó, l’art i la prosa espurnejant i aguda del gran narrador Eduardo Mendoza.

La nina d’en Lluc
Alicia Acosta i Luis Amavisca

Més informació

El què en Lluc més desitja al món és tenir una nina. Quan els seus pares li regalen una, el petit s’emociona i corre a jugar amb ella. Al parc, un nen de l’escola se la treu per fer-lo enfadar i… la nina es trenca! Dels autors de Visca les ungles de colors!, una tendra història que ens recorda que no hi ha coses per a nenes i coses per a nens.

Cajita de fósforos. Antología de poemas sin rima
Ediciones Ekaré

Més informació

Una cuidada selecció de la millor poesia infantil no rimada d’Hispanoamèrica, des de Jorge Luis Borges fins a María José Ferrada, encén la flama d’aquesta singular caixeta de fòsfors. Aquesta antologia de poemes ha estat seleccionada per Adolfo Córdova. 

Nou a la ciutat
Marta Altés

Més informació

Aquí teniu la història d’un gosset ple d’il·lusió́ que arriba a una ciutat desconeguda. Està ansiós per trobar-hi casa seva! Però en aquesta gran ciutat tothom sembla estar molt enfeinat i ningú s’atura a ajudar-lo…

Aconseguirà trobar una casa que l’aculli? El llibre més bonic de Marta Altés ens ensenya que casa nostra no és un lloc, sinó́ les persones que ens estimen.

La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap
Werner Holzwarth i Wolf Elbroch

Més informació

Quan un dia una talpeta va treure el cap d’entre una muntanyeta de terra per tal de veure si ja sortia el Sol, li va passar allò. (Era rodó i marró, s’assemblava una mica a un xoriço i el pitjor de tot: li va caure justament damunt del cap.) Li podria passar a qualsevol, però li va tocar a la talpeta. Sortia del seu cau i alguna cosa en forma de barret pudent li va caure al cap. Llavors, la talpeta, molt indignada va recórrer tot el camp investigant quin dels animals que vivien allà li havia fet aquella malifeta (el colom, el cavall, la llebre…).

Aquí qui mana? Un llibre sobre política per a la mainada
Takatuka Editorial

Més informació

Aquí qui mana? és un llibre sobre política fet amb mainada i per a la mainada. Des de la infància el nostre imaginari està poblat d’històries de reis i reines, mestres i aprenentes. En el dia a dia, de formes d’organització política n’hi ha per tot arreu, des de la direcció de l’escola a la capitana de l’equip. Però al capdavall, què és el que fa que un rei sigui rei? Per què hi ha persones que manen i d’altres que obeeixen, tant als contes de fades com a la nostra vida?

Un llibre que no ofereix respostes, però que donarà peu a moltes converses.

Un sopar de por
Meritxell Martí i Xavier Salomó

Més informació

Un sopar de por per als monstres més malvats.

Aquesta nit se celebra un sopar de gala que reuneix els personatges més malvats del món. Quines viandes deu haver preparat el xef Jean-Col Trinxat? Aixequeu les solapes i ho sabreu.

Agafeu els nou personatges més malvats que hi ha, afegiu-hi un gran xef de renom mundial, poseu-ho tot en un restaurant de tres estrelles negres… i tindreu un sopar de por! Aixequeu les solapes per descobrir les croquetes d’àvia, la llet podrida amb cruixent de formigues o l’escalivada de llangardaix. I, sobretot, no us perdeu  el plat sorpresa del final…

L’ou gegant
Oliver Butterworth

Més informació

Qui no ha desitjat alguna vegada jugar amb un dinosaure?

Tot va començar quan una de les gallines de la granja d’en Nate va pondre un ou diferent. Molt gran. Enorme, comparat amb la majoria dels ous de gallina. I després d’una llarga espera, l’ou va començar a esberlar-se i en va sortir… Però què era allò? Si no fos que era impossible, en Nate hauria dit que era un petit dinosaure.

Les lliçons del professor Poca-Solta
Elise Gravel i Iris

Més informació

Estàs a punt de rebre la primera lliçó per graduar-te en Totologia. El professor Poca-solta i el seu assistent Número 13 es disposen a ensenyar-te BONES MANERES.

Gràcies al peculiar mètode del professor Poca-solta aprendràs a comportar-te en societat de la manera més divertida. Però t’advertim que els seus consells i demostracions no són els més apropiats…

El professor Poca-solta té una manera d’ensenyar bastant poc formal. Es dirigeix als seus alumnes com a «espècie de cucs verds i fastigosos» i, per a ensenyar-los bones maneres, els dona consells com, per exemple: per ser distingit cal netejar-se la boca amb la màniga de qui tinguem al costat a taula a l’hora de menjar; sempre hem d’assenyalar amb el dit a tot aquell que sigui diferent a nosaltres; o, si volem que ens facin un favor el més ràpid possible, la millor manera és repetir el que volem sense parar fins que l’altre perdi la paciència.

El seu discurs és tan políticament incorrecte que actua com una psicologia inversa terriblement efectiva i divertida per als nens. Però perquè tingui efecte, és necessari que els lectors sàpiguen captar la ironia que hi ha rere les paraules del professor, pel que recomanem aquest llibre per a nens de més de 6 anys.

El llop de sorra
Asa Lind

Més informació

“La Valentina vivia amb el seu pare i la seva mare en una casa a la vora del mar. La casa era petita, però el mar era immens i t’hi podies banyar, almenys a l’estiu. Ara estàvem a l’estiu, feia sol i calor, i la Valentina volia anar a nedar. Però hi havia un problema: no la deixaven banyar-se al mar tota sola i el pare no tenia cap ganes de baixar a la platja…”

Què els importa veritablement a les nenes i els nens? Que els majors treballin molt, que no facin coses junts, que no els entenguin… Perquè hi ha tantes Valentinas sofrint solitud, frustracions, incomprensió… Molts joves lectors se sentiran reflectits en aquest relat de la premiada Åsa Lind, tan real (i tan imaginari) com la vida mateixa; com també molts pares i mares es veuran culpablement retratats com els animals estranys que són, en paraules de la protagonista.

Invierno en tiempo de guerra
Jan Terlouw

Més informació

Un clàssic impactant i imprescindible sobre fer-se gran i sobre la guerra, escrit amb intel·ligència i subtilesa, i ple de suspens.

Hivern de 1944-1945. Holanda es troba sota el poder dels nazis. La població passa gana, i un grup de ressistència decideix assaltar una oficina de racionament. Un membre del comandament confia a Michel una carta que haurà d’entregar a un tal Bertus si fracassa l’acció.

Els assaltants són sorpresos, i quan Michel va en cerca de Bertus comprova que també aquest ha estat detingut. Ara és ell qui, als seus setze anys, ha d’afrontar l’arriscada tasca que la carta encomanava a Bertus.

Jacky, el Oso de Tallac y otros cuentos
Ernest Thompson Seton

Més informació

“Jacky, Jacky, vagabund i feliç es troba que se’n va pel món…”

Així comença la cançó que ens va introduir al món de Jacky i Nuca. Uns dibuixos animats tendres, divertits i icònics inspirats en l’obra original d’Ernest Thompson Seton.

A Jacky, l’ós de Tallac, el pioner conservacionista Seton narra la història de Jacky i Jill, dos óssos que, arran de la mort de la seva mare, passen a mans d’un granger de les muntanyes. El relat és una oda a la naturalesa, un retrat implacable del conflicte de l’home contra allò salvatge i, sobretot, l’apassionant lluita d’una bèstia indomable per la seva llibertat.

Més iniciatives